Print thread view
| Off Topic | Techniczne
Autor test szczelności układu dolotowego
diR

Member

Postów: 41
Data rejestracji: 14.01.09

Dodane dnia 28/04/2009 15:56
Witam, czy macie jakieś pomysły, jak można za pomocą np pompki z manometrem - sprawdzić szczelność układu rur, IC aż po sam kolektor dolotowy za wyjściem kompresora ? mogę się wpiąć w rurę przed IC - to jakieś fi/60, ale nie mam pojęcia z czego skonstruować przejściówkę którą połączyłbym wężyk pompki z tą rurą Fi/60... HELP.. mam takie przeczucie, że coś mogło pęknąć czego nie widać ( nie opaska, bo te sprawdziłem i ewentualnie dociągnąłem ) albo by trzeba było rozebrać inne elementy żeby się w ogóle dostać ( tylko co z tego jak ocena elementów na oko nie ma sensu )
pozdrosmiley
mrrally.cba.pl Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: test szczelności układu dolotowego
mozik

Member

Postów: 14
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 02.02.09

Dodane dnia 28/04/2009 16:49
Hmmm... sam nie tesotwałem... ale może na odpalonym silniku, gdy jest ciśnienie w układzie dolotowym, weź sprywkiwacz z wodą z płynem do naczyń i spryskaj dolot. Tam gdzie będzie nieszczelność pojawią się bąbelki. Albo zastosować jakiś preparat gazowników, do sprawdzania szczelności instalacji, który też bąbluje.

Pozdro


www.moto-studio.enetia.pl
www.forum.stormriders.pl
www.stormriders.pl Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: test szczelności układu dolotowego




Postów:
Data rejestracji: 01.01.70

Dodane dnia 28/04/2009 17:08
my testujemy tak:
rozpina się dolot przy kolektorze i turbinie, zaślepia rurę przy kolektorze i dmucha (za pomocą końcówki z gumową flanszą i kompresora. Generalnie nieszczelności słychać a jak nie słychać to jest "bąblująca" chemia do popryskania w newralgicznych punktach. Jesli jest podejrzenie nieszczelności za przepustnicą to wystarczy popryskać samostartem wkoło na wolnych obrotach.


Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: test szczelności układu dolotowego
diR

Member

Postów: 41
Data rejestracji: 14.01.09

Dodane dnia 29/04/2009 23:08
dzieki Wam bardzo za wskazówki, jeszcze nie mam tej chemii bąblującej ani kompresora, ale ... coś wymyślę smiley
ps. po tej pierwszej kazetce pod praktikerem spitoliło mi z pół bara na wyjściu z G60... nagle... przyczyn zdaje się jest kilka.. dlatego nie pojechałem drugiego przejazdu smiley
Edytowane przez diR dnia 29/04/2009 23:10
mrrally.cba.pl Wyślij Prywatną Wiadomość